COTA 2018

Dünya izcilerinin telsiz teknolojilerini kullanarak birbirleriyle görüşmelerini amaçlayan COTA etkinliği 19-21 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirildi. Bilim İzcileri olarak bu etkinliğe Salyangoz İzcileri ile beraber Ulamış’ta bir dostluk kampı yaparak katıldık. Kampta bütün çalışmalar elektronik haberleşme konularından seçilmişti. Kurduğumuz kısa dalga istasyonunda çalışmalar yaptık, telsiz telgraf mesajları gönderdik, amatör telsizcilik ile ilgili bilgiler edindik, birçok izci kardeşimiz ve liderimizle görüştük.

Kamp 19 Ekim’de öğleden sonra başladı. Çadırlar bir saat içinde kuruldu ve kampın olağan işleyişi başladı. Yemekten sonra ateş başında şarkılar söyleyip biraz eğlendik. Bu sırada internet üzerinden birliğimizin izci ve liderleri ile sesli konferans başladı. Biz de mikrofona geçip, kendimizi tanıttık, çeşitli ünitelerden izci kardeşlerimiz ve liderlerimizle konuştuk. Gece 22:00’de yat borusunun ninni gibi sesi eşliğinde çadırlarımıza girip kısa sürede uykuya daldık. Ama gecenin sakinliği uzun sürmedi, talim borusu eşliğinde 10 dakikada safta dizildik ve tekmilin ardından gece yürüyüşüne çıktık. Yürüyüş, oldukça dik bir patikadan yakındaki bir tepeye çıkış şeklindeydi. Salyangoz İzcileri deneyimsiz olduklarından biraz korktular, biz elimizden geldiği kadar onlara yardım etmeye çalıştık. Kampa döndüğümüzde hepimiz çok yorgunduk.

Ulamış’ta güvenlik, içme suyu ve tuvalet bakımından çok avantajlı bir yer olmasına rağmen kamp alanımız biraz derinde, vadi içinde kalıyordu. Bu yüzden telsiz haberleşmesi için uygun değildi. Liderlerimiz gece boyunca orman yollarında dolaşıp uygun bir istasyon mekanı aradılar. Manisa Spil Dağı’nda çalışmalarımızda bize yardımcı olmak için bir aktarma istasyonu kurulmuştu. Amacımız Ulamış’ta vadi içinden çıkıp bir tepe veya sırta ulaşmak ve portatif istasyon kurarak Spil Dağı ile haberleşebilmekti. Böylece Balıkesir, Çanakkale, İstanbul ve birçok şehrimizdeki izcilerle konuşabilme imkanımız olacaktı. Gece geç saatlerde liderlerimiz en uygun noktayı buldular;kamptan 1 saatlik bir yürüyüşle ulaşılacak olan portatif istasyonumuzdan Spil Dağı ile görüşülebiliyordu.

20 Ekim’de saat 08:00’de kalk borusu çaldı. Olağan kamp akışı sırasıyla bayrak töreni, kahvaltı ve çadır teftişi şeklinde saat 10:00’a kadar sürdü. Biz kampımızdaki kısa dalga istasyonunda çalışırken Hakan Lider ve Yücel Abimiz portatif istasyonu kurmak için yola çıkmıştı bile. Yemekten sonra bize telsizden haber geldi ve yola çıkmamız istendi. Coşkun ve Busen Liderimizin refakatinde yola çıktık ve yaklaşık bir buçuk saat sonra portatif istasyona ulaştık. Spil Dağından aktarmalı olarak izcilerle görüşemedik ama radyo amatörleri ile konuştuk, kendimizi, obamızı, ünitemizi tanıttık, amatör telsizcilik hakkında bilgiler edindik. Çok hakim bir yerde olduğumuz için Yunan adaları ile görüşebiliyorduk. Ayrıca bize 20 km mesafede bir başka izci kampı ile temasa geçtik ve oradaki izci kardeşlerimiz ile tanıştık. İstasyonda 2 saat kadar kaldıktan sonra geri dönüş için yola koyulduk. Cumartesi akşamının bizim için bir başka önemi de hem ateş gecesi olması, hem de Salyangoz İzcileri’nin izci sözü töreninin yapılacak olmasıydı. Ateş gecemiz çok kalabalıktı. Ateş duası ve ateş valsinden sonra hazırladığımız küçük gösterileri sunduk. Sıra izci sözü törenine geldiğinde Salyangozlar çok heyecanlıydı. Salyangozların hepsi aday izci olduğundan törende onlara biz muhafızlık yaptık, liderimizin yanına kadar eşlik edip yardımcı olduk. İzci sözü töreninin ardından Veda Valsi ile gecemiz sona erdi.

Kamp alanımız köyün camisine yakın olduğu için sabah ezanı, kalk borusundan önce hepimizi uyandırmıştı. Pazar sabahı bayrak töreni, kahvaltı ve çadır teftişinden sonra kısa dalga telsiz istasyonumuzun başına geçtik. Yücel Abi bize Amatör telsizcilikle ilgili bilgiler verdi, cihazları ve antenimizi tanıttı. Antenimiz”Ground Plane” türü bir dikey antendi. Istasyondan 50 metre uzakta, 20 metre çapında bir alanda, saçaklar şeklinde açılan radyal adı verilen tellerin ortasında 10 metre yükseğe uzanan teleskopik bir koldan oluşuyordu. Çok hassas olması bir bakıma iyiydi ama etraftaki elektrik hatlarından kaynaklanan parazitlerden etkileniyordu. Öğle yemeğine kadar Coşkun Liderimizle “Kısa Dalga Haberleşmesi”, Serim Liderimizle “Fonetik Alfabe”, Busen Liderimizle “Telgraf” konulu çalışmalar yaptık. Yemekten sonra çadırların sökülmesi için seferber olduk. Saat 15:30’da bütün işlerimiz bitti ve kapanış töreninde kamp armalarımızı aldık, liderlerimiz ve kardeşlerimizle vedalaştık. Pazar saat 16:30’da kamp yerimizde hiç iz bırakmamıştık.